Sertai saya / Join me :

Wednesday, July 8, 2009

Tinggal la Mi seorang....(bahagian dua)

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua...
Pertama sekali saya nak minta maaf la sebab post kali ni bleh dikatakan agak meleweh la jugak...
Tapi ini la yang dikatakan dengan erti persahabatan...
Bagi sy keakraban sesebuah Persahabatan terjalin dengan adanya tiga perkara...

-Kejujuran
-Kesetian
-Keikhlasan

Itu pada pendapat saya la....
Kwn2 mungkin lain....
Tapi percayalah....
Ketiga-tiga ini kalau kita terapkan dalam menghubungkan persahabatan atau pun kasih sayang...
Dengan izin Allah,hubungan kita akan kekal untuk selamanya..
Tapi kena tambah satu la..
Agak2 apa dia???
Sudah tentu saling faham memahami...
Tak gitu kawan2...
heheheeeeee...
Tapi tu la....
Bkn senang nak cari kawan sebegini rupa...
Untung la klau dapat kawan camni...
K la...
Kiter citer pasal semalam plak he...
Citer pasal sy port2 ngan member baik sy kat Jotic...
Poyo ek sy...
Laki pn ader member baik...hehehe..
Apa orang nk kata,sy tak kisah...
Trus terang sy ckp...
Stakat sy msuk SAB nie...
Bru la sy btul2 menghayati erti persahabatan..
Selama nie hayati gak tapi tak la sedalam sekarang...
Sy ada 2 org membe kamcing stakat nie...
Dua-dua laki..
Jgn Fikir lain plak....
Sy still berpegang pada agama Islam yg Indah ini..hehehe...
Kawan pompuan pn ada gak....hehehe...
Walaupn begitu,btas pergaulan tetap sy utamakan...heeee...
Ok2...
Smbung blik....
Smlm lps skola,sy ngan member2 laen ingat nk grak umah Daniel sebab kitorng nk jmpe dia sebelum dia bergerak ke ASWARA...(harap2 tak jd grak,sama2 doakan)
Tapi semalam dia plak ada kelas kat Jotic...
So,kitorng bincang2 dan buat keputusan nak grak Jotic...
Kitorang grak lepas mkn tengahari kat hutan bandar depan SSI...
Kitorang sampai Jotic lebih kurang kol 2.40 petang...
Kitorang tunggu member kitoran nie kart parking lot blakng Jotic...
Tunggu punya tunggu...
Bulan tak timbul-timbul....hehehe..
Member kitorang sampai dalam 10-15 minit kemudian...
Then kitorang gi minum kart food court Jotic...
Nak dipendekkan citer lepas mnum kitorang lepak2 kart tangga depan Jotic...
Mle2 kart tangga....Mkin lmer mkin naek ke atas...
At last kat dalam Jotic..heeee...
Nk dijadikan citer....
Kitorang bergambar plak kat dalam Jotic...
Dan ini lah kali pertama saya menjejakkan kaki kat Jotic....
Best gila...
Cam jakun pun ada gak...hakhak...
Tapi dalam suka ada duka...
Kitorang ambik gmbar kenangan bersama...
Mungkin ini yang terakhir dan mungkin juga tidak....
Yang paling seronok bagi sy masa sy dapat pegang,peluk,dan cium violin yang harganya mencecah puluhan ribu ringgit...
Harganya RM22 ribu...
Violin tu la yang member sy bawak gi kem yang dia nak grak semalam..
Terharu sy....
Satu masa dulu sy pernah bercita2 nak pegang violin dan mendendangkan beberapa buah lagu....
Alhamdulillah,Allah makbulkan permintaan saya dan saya dapat pegang violin tersebut...
Walaupun sy tak bleh nak mainkan violin tersebut...
Sy tetap bersyukur dan berharap supaya satu hari nnti saya akan mendendangkan beberapa buah lagu menerusi alat muzik yang bernama violin....
Sebelum kitorang bergerak,kawan saya mainkan violin untuk kitorang menerusi lagu kegemarannya yang bertajuk.....entah ek...hehehe..
Kitorang gak sempat jumpa cikgu yang ajar kawan saya nie...
Dia ada bagi tahu yang lagu sekolah SAB adalah hasil ciptaan anaknya yang sekarang menjawat jawatan pengarah muzik di salah sebuah universiti di Malaysia ni...
Saya tak ingat sama ada UITM atau UTM...
Saya rasa UITM....
Lagu tu dicipta bersempena 25 tahun SAB...
Cikgu tu citer diorang anak beranak bergabung idea mencipta lagu tersebut...
Pertandingan nie dibuka satu Malaysia dan anak ckgu tu lah yang jadi pemenang....
Salah sorang anak ckgu tu pn ada yang bersekolah di SAB satu ketika dulu...
Masa cikgu tu cakap camtu,sy terus sampuk dan saya cakap saya berjanji akan hafal lagu tersebut secepat yang mungkin...Sy juga berjanji akn berusaha untuk mengajak rakan2 sy yang lain untuk hafal lagu sekolah SAB demi nmeningkatkan semangat cinta akan sekolah seterusnya menggapai kejayaan bersama....
Lepas tu kitorang bersalaman dengan cikgu tu ngan member sy ni then kitorang beransur pulang...
Ini la yang dapat saya kongsi ngan sahabat sekalian...
Jagalah hubungan sama ada hubungan dalam keluarga mahupun persahabatan demi mengharungi hidup yang bahagia....
Berkawan biar beribu tetapi pastikan dalam seribu itulah permata,berlian,emas dan lain-lain yang berharga demi mencapai masa depan yang cerah...
Akhir sekali,sy berharap yang kawan sy ni tak jadi ke ASWARA...
Klau jd pun takpe sebab bg saya,dia adalah idola remaja tika ini..
Bangun lah anak muda,pertahan bangsa dan agama kita demi masa depan yang cerah...
Ubahlah pendirian anda daripada negatif kepada positif....
Sy juga berharap yang sy dapat bermain violin satu hari nanti...
Inilah cita-cita saya...
Semoga enkau mencapai kejayaan disana kelak...
Aku sentiasa mendoakan kejayaan mu SAHABAT...

-wassalam-

0 comments: