Sertai saya / Join me :

Saturday, July 18, 2009

Hari Yang Memeningkan

Assalamualaikum dan Salam sejahtera sumer...
Lamer rasanya tak tulis blog...hehe...
nak tlis aper ek...
hmmm....
Entah ek....
Takder apa-apa kowt....
Ha ader....
Saya ada stu citer yang maybe agk plik tp benar....
Minggu hadapan sy akan memegang jawatan Presiden Persatuan Tingkatan Enam...
Hmmmm....dugaan2....
Sbnrnyer sy tak nak pegang jawatan tu...
Macam2 helah dah sy wat...
Sy siap anjurkan pilihanraya pemilihan semula Presiden Pertina tu...
Dah dapat keputusan pun...
Tapi atas desakan beberapa pihak dan sebab2 yang tidak tak dapat ditolak,sy terpaksa terima jawatan tersebut...
Pemenang dalam pilihanraya yang saya anjurkan ari tu terpaksa menjadi Timbalan Presiden Pertina....
Saya rasa mcm serba salah....tapi itu lah yang dikatakan dugaan dan ujian dari Allah yg Esa...
Saya kat sni nak mohon maaf kepada sahabat sy Mohd Daneal Bin Roshdi sebab terpaksa menjadi Timbalan sy...
Dye yg sepatutnya menjadi Presiden terpaksa mengalah....
Ni last minit punye desakan...
Kesian sahabat saya tu....
Walaupun cam tu,kitorang tetap bekerjasama merialisasikan impian ahli2 Pertina...
Sy akan wujudkan satu konsep dalam Pertina tak lama lg....
Banyak bende nak dikerjakan demi masa depan yang tidak menyusahkan ahli...
Skrg ni,ader stu krisis yang berlaku dalam kalangan pelajar2 Pra-Universiti SAB...
Krisis nie wujud dengan sebab yang sangat kecil....
Apa krisisnya????
Biarlah dak2 SAB jer yg tau....
Sampaikan wujudnya AJK Pertina Bawah...
Sebelum nie takder pown....
Tp tu la....
Apabila bende kecik dibesarkan....
Yang kempis di kembungkan....
Maka jd la camni....
Harap2 tahun depan tk berulang tragedi sebegini lagi....
Rasanya sampai sni jewk kowt post sy kali nie..
Ade msa terluang dan dengan izin Allah sy sambung k.....
Jmpa lg kawan sekalian....=)

-Wassalam-
Ni la keputusan Pilihanraya Presiden Pertina Bawah 2009..
Atas sebab tertentu Daneal terpaksa menggantikan tempat sy....
Rse cam bersalah sangat ngan Daneal tu....
Sahabat sy tu....
Hm.....
I'm sorry friend....

Kertas undi Presiden Persatuan Tingkatan Enam 2009
[Calon-calon Presiden Persatuan Tingkatan Enam Bawah 2009]

Friday, July 10, 2009

Tinggal la Mi seorang.....(bahagian tiga/gambar kenangan)

Cover macho la tu..hekhek...
Standby...1.3.2...eh slh....hehehe...

Hidup.....hidup aper ek...heeee...

Ala comeynyer....ank sapo la nie...hehe...

Asal mamat pkai songkok tu kejam mata???

Tengok apa tu bro???

Mr. Universe...

Senyum.....hiiiiii...

Snyum cam tak e-klas jewk sedare....=)

Eeeee...kiutnyer dyer...hakhak....

Eh,bape no phone Pejabat menteri besar???

Mengenang masa silam....
Pasangan ideal....Bagai pinang terbelah-belah..huhhuuuh..

Sahabat handai...heeeee..
Nie pandang tak berniat he...Jgn pikir laen plak...huhuhu...
Best picture in the world....

Senyum lagi sekali......hiiiiiiiiii....

Sana la....eh bkn...situ la...

Mengenang masa akan datang....

Sempoi....

Senyum simpul.....

Peace......

Suka semacam jewk nie...

Aksi hebat...hakhak...

Friend Forever
Friend

A friend is like a flower,

A rose to be exact,

Or maybe like a brand new gate

that never comes unlatched.

A friend is like an owl,

Both beautiful and wise.

Or perhaps a friend is like a ghost,

Whose spirit never dies.

A friend is like a heart

that goes strong until the end.

Where would we be in this world,

If we didn't have a friend.

By : Emma Guest

-wassalam-

Wednesday, July 8, 2009

Tinggal la Mi seorang....(bahagian dua)

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua...
Pertama sekali saya nak minta maaf la sebab post kali ni bleh dikatakan agak meleweh la jugak...
Tapi ini la yang dikatakan dengan erti persahabatan...
Bagi sy keakraban sesebuah Persahabatan terjalin dengan adanya tiga perkara...

-Kejujuran
-Kesetian
-Keikhlasan

Itu pada pendapat saya la....
Kwn2 mungkin lain....
Tapi percayalah....
Ketiga-tiga ini kalau kita terapkan dalam menghubungkan persahabatan atau pun kasih sayang...
Dengan izin Allah,hubungan kita akan kekal untuk selamanya..
Tapi kena tambah satu la..
Agak2 apa dia???
Sudah tentu saling faham memahami...
Tak gitu kawan2...
heheheeeeee...
Tapi tu la....
Bkn senang nak cari kawan sebegini rupa...
Untung la klau dapat kawan camni...
K la...
Kiter citer pasal semalam plak he...
Citer pasal sy port2 ngan member baik sy kat Jotic...
Poyo ek sy...
Laki pn ader member baik...hehehe..
Apa orang nk kata,sy tak kisah...
Trus terang sy ckp...
Stakat sy msuk SAB nie...
Bru la sy btul2 menghayati erti persahabatan..
Selama nie hayati gak tapi tak la sedalam sekarang...
Sy ada 2 org membe kamcing stakat nie...
Dua-dua laki..
Jgn Fikir lain plak....
Sy still berpegang pada agama Islam yg Indah ini..hehehe...
Kawan pompuan pn ada gak....hehehe...
Walaupn begitu,btas pergaulan tetap sy utamakan...heeee...
Ok2...
Smbung blik....
Smlm lps skola,sy ngan member2 laen ingat nk grak umah Daniel sebab kitorng nk jmpe dia sebelum dia bergerak ke ASWARA...(harap2 tak jd grak,sama2 doakan)
Tapi semalam dia plak ada kelas kat Jotic...
So,kitorng bincang2 dan buat keputusan nak grak Jotic...
Kitorang grak lepas mkn tengahari kat hutan bandar depan SSI...
Kitorang sampai Jotic lebih kurang kol 2.40 petang...
Kitorang tunggu member kitoran nie kart parking lot blakng Jotic...
Tunggu punya tunggu...
Bulan tak timbul-timbul....hehehe..
Member kitorang sampai dalam 10-15 minit kemudian...
Then kitorang gi minum kart food court Jotic...
Nak dipendekkan citer lepas mnum kitorang lepak2 kart tangga depan Jotic...
Mle2 kart tangga....Mkin lmer mkin naek ke atas...
At last kat dalam Jotic..heeee...
Nk dijadikan citer....
Kitorang bergambar plak kat dalam Jotic...
Dan ini lah kali pertama saya menjejakkan kaki kat Jotic....
Best gila...
Cam jakun pun ada gak...hakhak...
Tapi dalam suka ada duka...
Kitorang ambik gmbar kenangan bersama...
Mungkin ini yang terakhir dan mungkin juga tidak....
Yang paling seronok bagi sy masa sy dapat pegang,peluk,dan cium violin yang harganya mencecah puluhan ribu ringgit...
Harganya RM22 ribu...
Violin tu la yang member sy bawak gi kem yang dia nak grak semalam..
Terharu sy....
Satu masa dulu sy pernah bercita2 nak pegang violin dan mendendangkan beberapa buah lagu....
Alhamdulillah,Allah makbulkan permintaan saya dan saya dapat pegang violin tersebut...
Walaupun sy tak bleh nak mainkan violin tersebut...
Sy tetap bersyukur dan berharap supaya satu hari nnti saya akan mendendangkan beberapa buah lagu menerusi alat muzik yang bernama violin....
Sebelum kitorang bergerak,kawan saya mainkan violin untuk kitorang menerusi lagu kegemarannya yang bertajuk.....entah ek...hehehe..
Kitorang gak sempat jumpa cikgu yang ajar kawan saya nie...
Dia ada bagi tahu yang lagu sekolah SAB adalah hasil ciptaan anaknya yang sekarang menjawat jawatan pengarah muzik di salah sebuah universiti di Malaysia ni...
Saya tak ingat sama ada UITM atau UTM...
Saya rasa UITM....
Lagu tu dicipta bersempena 25 tahun SAB...
Cikgu tu citer diorang anak beranak bergabung idea mencipta lagu tersebut...
Pertandingan nie dibuka satu Malaysia dan anak ckgu tu lah yang jadi pemenang....
Salah sorang anak ckgu tu pn ada yang bersekolah di SAB satu ketika dulu...
Masa cikgu tu cakap camtu,sy terus sampuk dan saya cakap saya berjanji akan hafal lagu tersebut secepat yang mungkin...Sy juga berjanji akn berusaha untuk mengajak rakan2 sy yang lain untuk hafal lagu sekolah SAB demi nmeningkatkan semangat cinta akan sekolah seterusnya menggapai kejayaan bersama....
Lepas tu kitorang bersalaman dengan cikgu tu ngan member sy ni then kitorang beransur pulang...
Ini la yang dapat saya kongsi ngan sahabat sekalian...
Jagalah hubungan sama ada hubungan dalam keluarga mahupun persahabatan demi mengharungi hidup yang bahagia....
Berkawan biar beribu tetapi pastikan dalam seribu itulah permata,berlian,emas dan lain-lain yang berharga demi mencapai masa depan yang cerah...
Akhir sekali,sy berharap yang kawan sy ni tak jadi ke ASWARA...
Klau jd pun takpe sebab bg saya,dia adalah idola remaja tika ini..
Bangun lah anak muda,pertahan bangsa dan agama kita demi masa depan yang cerah...
Ubahlah pendirian anda daripada negatif kepada positif....
Sy juga berharap yang sy dapat bermain violin satu hari nanti...
Inilah cita-cita saya...
Semoga enkau mencapai kejayaan disana kelak...
Aku sentiasa mendoakan kejayaan mu SAHABAT...

-wassalam-

video

Tuesday, July 7, 2009

Tinggal la Mi seorang.....=(

Assalamualaikum dan selamat sejahtera....
Hari nie hari yang pling menyedihkan...
Hari tu Do dah bergerak....
Hari nie,Re menyusul.....
Maka tinggal la Mi keseorangan....
Sedih sangat...
tapi nak wat camner...
Dia grak pn untuk mencapai cita-cita....
Sebak la nk tulis post kali nie...
Lagi-lagi ngah dengar lagu Aizat "Pergi"...
Ntah la ek....
Sy kenal ngan dyer tak sampai pun 2 bulan....
Tapi rasa mcm dah kenal 2 3 tahun....
Tu la yang dikatakan dengan persahabatan....
Kasih sayang antara sahabat yang terjalin kurniaan Illahi....
Tuhan sekalian alam...
Allah yang Esa....
Sudah jadi lumrah kehidupan setiap pertemuan pasti ada perpisahan...
Tak sangka persahabatan yang dikurniakan Allah cukup indah...
Sebak rasa hati ini mengenangkan kenangan manis bersama-sama....
Persahabatan tak kira laki ataupun pn perempuan asal tahu batas pergaulan...
Kiranya kitorang nie berempat tau....
Mula-mula berlima....
Pastu berempat...
At last bertiga....
Kenangan Last kitorang berempat kat hutan bandar
At last kitorang bertiga...
Pilu hati ini mengenangkan kenangan kami bersama....hehehe
Sori la kwn2..
Post kali ni agak meleweh la skit.....
Tapi ini la yang terbuku dihatiku ini....
Mungkin ada orang kata 'poyo',tapi percaya la kwn2 semua...
Inilah yang dikatakan persahabatan....
Persahabatan yang terjalin dari pelbagai arah....
Terus terang saya cakap,kitorang dari sekolah yang berlainan...
Dari pelbagai latarbelakang keluarga...
Tapi itu bukan halangan untuk mengeratkan silaturrahim....
Tapi saya berharap Daniel tidak berangkat ke Aswara...
hahaahhaaaahhaaaaa....
Bleh plak camtu ek...
Tapi klau ada rezeki,kitorang tetap bersama sampai STPM....
Harap begitu....
Esok Daniel grak kem musik kat Perlis....
Klau btul la dia gerak ke Aswara,hari ni adalah hari terakhir kitorang port2....
Hari terakhir kitorang berlawak bersama....
Hari terakhir ketua kelas dan penolong ketua kelas lelaki...
Hari terakhir ada 2 orang yang pkai tie kuning dalam satu kelas...
hehheeehhhheeee...
Tapi sy berharap ini bkn kali terakhir kitorang lepak ambik gambar bersama....
Sekian untuk tika ini...
Kemungkinan ada sambungan sebab babnyak saya nak tulis tapi disebabkan hal tertentu....
Saya kena berhenti menulis...
Tapi ingat la....
Sebaik mana persahabatan kita....
ALLAH
PARA NABI DAN RASUL
IBU BAPA
adalah yang paling utama....
Sekian dari saya...
-Wassalam-
Dua sahabat baik....
Kiut la tu....hakhak...
Nie cawan kew cawan...hehehe
Comeynyer...Anak sapo la nie...hehehe
Persahabatan hitam putih....Sorang hitam,sorang putih...hihihi....
Di mana ada kemahuan di situ ada jalan...hak....
Gambar tak clear sangat tapi kiut la gak...
hehehehe...
Semoga berjaya mencapai cita2 ya Daniel.....
Kenang kitorang dalam doa mu....=)
P/S : Post nie akan bersambung...Banyak lagi gambar yang nak dikongsi....heeeee..

Thursday, July 2, 2009

Assalamualaikum sahabat sekalian...
lmer ni tertangguh nak tulis blog....
Asyik sbuk jewk...hmm...
Tp ari ni berpeluang....hehehe
So????Jgn lpaskn peluang nie...huhuhu...
Bnyak nie nak citer....hehehehe...
Untuk post kali ni sy nak citer pasal hari koperasi sekolah saya....
Sekolah saya buat ari koperasi pada ari Sabtu bersamaan 27/06/2009...
Bleh dikatakan meriah la gak...
walaupun tak baper nak rmai ibu bapa datang tapi para peniaga yang ada dah cukup membuatkan ari tu meriah...
Yang paling best perniagaan yang sy ngan geng-geng sy jalankn habis dan kitorang punyer gerai adalah gerai yang pertama selesai menjalankan urus niaga....
Tak sampai kol 10 pg,kitorng dah ttup kedai....hehehe...
kitorang masa tu bukak kedai barangan dapur.....
Kenapa bleh cepat abis ek...
Sebab kitorang jual barang ngan harga yang paling rendah....
Bak kate kitorang,harga tu murah giler arh....heeee...
kitorang abis berniaga lebih kurang kol 9.30 pg...
Kitorang start bukak gerai dalam kol 8 lbih....
ha.....tak kew lincah abis tu...hehehe...
Bende murah....Dah la murah,barang2 tu mmg ramai yang nk pkai....mmg la lincah jewk abis...btul ark...
Untung bersih kitorang lbih kurang RM100 lebih....
Kitorang nyer modal 20 ringgit jewk....
Tu pn duit untuk sewa tapak gerai....
Barang2 dapur disediakan oleh semua ahli PERTINA Bawah....
Kira diorang la yg sponsor brg...
Oleh itu,di kesempatan ini saya nak ucapkan jutaan terima kasih kepada semua ahli PERTINA Bawah sebab memberikan sumbangan tersebut....
Semoga Allah membalas jasa baik kawan2 sekalian...
Kepada AJK PERTINA Bawah,tahniah diucapkan atas apa yang telah diusahakan dan tahniah di atas kerjasama korang bg melicinkan lagi perniagaan kita nie...Congratulation Guys....
Seronok sangat hari tu...
Walaupun badan rasa penat tapi kitorang puas sebab selasai menjalankan misi kitorang yang pertama...heeee....
Apa yang penting????
KERJASAMA.....hehehehe...
Sy gak sempat la snap beberapa keping gambar kenangan hari tersebut....
Tengok la kat bawah nie...
Sy akhiri post sy kali ini dengan ucapan terima kasih....huhuhuhu....

Banner yang direka khas oleh Muhammad Fakhruddin Bin Rosdi sempena Hari Koperasi Pertama Sek. Men. Keb. Aminuddin Baki.
AJK Persatuan Tingkatan Enam dan AJK Majlis Perwakilan Pelajar
Presiden PERTINA ngan MPP
Ngah kerje pown bleh bergambr kew???
Ni la model gerai kitorng...hehehe..Nk ckp kiut tak la sngt tp....boley la....hihihi...

Boss PERTINA ngah tarik perhatian pelanggan...baek arh boss....huhu...
Keje dah setel...so....Kita enjoy....heeeee....Ala kiutnyer boss senyum....

Sy bukak kepada semua untuk undi sama ada teddy bear tu kiut kew minah yg kart sebelahnyer tu yng kiut....heeeeeeeeee.....
"Eh mak aku bkn mak dyer"....Chep,termelatah la pulak.....hehehe
Ngah tengok aper la tu ek.....Cam ngah dengar amanat PM ader pn gak diorang nie...ape2 jewk la...
Ngah amek aper tu adik manis...huhuhu....
Ha...Mari3...Beli satu dapat satu beli dua dapat dua....mari3...
Tu kire duit kew tenung duit???ish3....
Ala bahagianya pasangan kart depan tu....Siap nak bersuap...uish...jeles i tau...hehehe...
Geng baek punyer ngah bergambar...huhu....
-wassalam-